Vereisten voor een zakenvisum voor Turkije Vereisten zakenvisum voor Belgische paspoorthouders

  1. ETA vereisten

    De Turkse overheid heeft een nieuw, digitaal, visumsysteem geïntroduceerd. Een e-Visa is een elektronische toestemming die door de Turkse autoriteiten wordt afgegeven. Deze toestemming vervangt het visum, er wordt geen visum of label in het paspoort meer geplaatst.


    Om voor een e-Visa in aanmerking te komen moet de reiziger:
    • Een paspoort hebben dat minstens zes maanden geldig is bij aankomst met minimaal één lege visumpagina
    • Bewijs van voldoende financiële middelen hebben
    • Doorreis-of retourtickets kunnen overleggen
    • Een bewijs van een hotelreserving hebben
    • Alle vereiste documenten voor de volgende bestemming bij zich hebben


    Als u een e-Visa wilt aanvragen dan vult u de CIBTvisas Turkije Vragenlijst in en stuurt u het digitaal naar ons via de beveiligde link: www.CIBTvisas.be/upload-forms?service=evisas


    Alle vragen moeten worden beantwoord omdat de Turkse autoriteiten dit vereisen

  2. Kopie van de informatiepagina van het paspoort

    Een kopie van de identiteitskaart of informatiepagina van het paspoort van de aanvrager

  3. Turkije ETA-aanvraagformulier

    Een volledig ingevuld Turkije ETA-aanvraagformulier. Dit kunt u vinden in het CIBTvisas aanvraagpakket.

  4. CIBTvisas-orderformulier

    Stuur het CIBTvisas orderformulier naar ons op. Het formulier is terug te vinden in het aanvraagpakket

    De betaling wordt pas geïnd op het moment dat CIBTvisas uw gehele aanvraag heeft afgerond.

  5. Reiziger Registratieservice (aanbevolen)

    Het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken raadt Belgische reizigers aan om zich te registreren bij de ambassade in de landen die zij zullen bezoeken.

    Laat CIBTvisas uw reis registreren bij het ministerie van Buitenlandse zaken zodat u met een gerust hart op reis kan gaan. Registratie houdt in dat de Belgische ambassade in het land van bestemming op de hoogte zal zijn van uw reisplannen en dat u bent ingeschreven in het crisis registratiesysteem. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken in België kan dan, in geval van nood, zo snel mogelijk contact met u opnemen.

    Om van deze optionele service gebruik te maken moet u het registratieformulier invullen dat u in het aanvraagpakket terug zal vinden en deze vervolgens naar ons opsturen samen met alle andere benodigdheden.

Vereisten voor een toeristenvisum voor Turkije Vereisten toeristenvisum voor Belgische paspoorthouders

  1. ETA vereisten

    De Turkse overheid heeft een nieuw, digitaal, visumsysteem geïntroduceerd. Een e-Visa is een elektronische toestemming die door de Turkse autoriteiten wordt afgegeven. Deze toestemming vervangt het visum, er wordt geen visum of label in het paspoort meer geplaatst.


    Om voor een e-Visa in aanmerking te komen moet de reiziger:
    • Een paspoort hebben dat minstens zes maanden geldig is bij aankomst met minimaal één lege visumpagina
    • Bewijs van voldoende financiële middelen hebben
    • Doorreis-of retourtickets kunnen overleggen
    • Een bewijs van een hotelreserving hebben
    • Alle vereiste documenten voor de volgende bestemming bij zich hebben


    Als u een e-Visa wilt aanvragen dan vult u de CIBTvisas Turkije Vragenlijst in en stuurt u het digitaal naar ons via de beveiligde link: www.CIBTvisas.be/upload-forms?service=evisas


    Alle vragen moeten worden beantwoord omdat de Turkse autoriteiten dit vereisen

  2. Kopie van de informatiepagina van het paspoort

    Een kopie van de identiteitskaart of informatiepagina van het paspoort van de aanvrager

  3. Turkije ETA-aanvraagformulier

    Een volledig ingevuld Turkije ETA-aanvraagformulier. Dit kunt u vinden in het CIBTvisas aanvraagpakket.

    Stuur het CIBTvisas orderformulier naar ons op. Het formulier is terug te vinden in het aanvraagpakket

    De betaling wordt pas geïnd op het moment dat CIBTvisas uw gehele aanvraag heeft afgerond.

  4. CIBTvisas-orderformulier

  5. Reiziger Registratieservice (aanbevolen)

    Het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken raadt Belgische reizigers aan om zich te registreren bij de ambassade in de landen die zij zullen bezoeken.

    Laat CIBTvisas uw reis registreren bij het ministerie van Buitenlandse zaken zodat u met een gerust hart op reis kan gaan. Registratie houdt in dat de Belgische ambassade in het land van bestemming op de hoogte zal zijn van uw reisplannen en dat u bent ingeschreven in het crisis registratiesysteem. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken in België kan dan, in geval van nood, zo snel mogelijk contact met u opnemen.

    Om van deze optionele service gebruik te maken moet u het registratieformulier invullen dat u in het aanvraagpakket terug zal vinden en deze vervolgens naar ons opsturen samen met alle andere benodigdheden.

Visum quick check

Bent u houder van een Belgisch paspoort? Kijk hier of u een visum nodig hebt voor uw bestemming.

Alle landen bekijken

Ophaaldienst

Heeft uw aanvraag spoed...Gebruik de CIBTvisas ophaaldienst.  Een koerier van CIBT haalt uw documenten op, waar u ook bent. Onze snelle en simpele service garandeert dat uw visumaanvraag binnen een werkdag bij de ambassade ligt.

Bel 0902 150 45 (0,75 cents / min) om een afhaalafspraak te maken.

Kies voor CIBTvisas

Snel. CIBTvisas biedt de snelste manier om een visum te krijgen.

Makkelijk. De specialisten van CIBTvisas helpen u met betrouwbare informatie per telefoon en e-mail.

Veilig. CIBTvisas waakt zorgvuldig over uw vertrouwelijke gegevens en privacy.