Verhalen van klanten
Al meer dan 10 miljoen reiziger hebben gebruik gemaakt van CIBT en dochterondernemingen voor het verzorgen van de benodigde reisdocumenten voor vrijwel elk land ter wereld. Wij bieden een snelle en eenvoudige oplossing voor reizigers die een visum of aanvullende documentatie nodig hebben voor hun reis naar het buitenland. CIBT denkt mee en komt met creatieve oplossingen in het geval uw reis in het geding dreigt te komen.
De klantverhalen hieronder illustreren hoe individuele reizigers, bedrijven, touroperators en cruiserederijen profiteren van de samenwerking met CIBT.
Persoonlijke aandacht en professionele dienstverlening wérkt:
-
Hoe technologie en innovaties in reizen elkaar ontmoeten
Het probleem: Een internationale luchtvaartmaatschappij die bekend staat om haar innovatieve gebruik van technologie wilde haar passagiers de mogelijkheid bieden om direct goedkeuring te krijgen voor een Australische ETA (elektronische reistoestemming).
De oplossing: CIBT’s automatiseringsteam ontwikkelde een oplossing waarmee passagiers naadloos van de website van de luchtmaatschappij worden doorgeleid naar een portal waar ze in realtime hun ETA kunnen aanvragen. De website is voorzien van het logo van de luchtvaartmaatschappij. Passagiers krijgen nu binnen 5 minuten goedkeuring voor hun reis naar Australië. Het portaal geeft daarnaast informatie over elke vliegbestemming van de maatschappij. Zo is de luchtvaartmaatschappij ervan verzekerd dat haar passagiers altijd toegang hebben tot de meest actuele informatie over ETA-visa voor Australië.
-
Creatieve oplossingen voor visumaanvragen
Het probleem: Bij het inschepen van een groep reizigers ontdekte een grote cruiserederij dat acht passagiers geen visa hadden aangevraagd voor de bestemmingen die het schip zou bezoeken.
De oplossing: CIBT stuurde een visumexpert naar het schip met alle aanvraagformulieren voor elk land. Nadat CIBT de paspoorten en de benodigde documentatie had verzameld, zorgde CIBT voor een versnelde aanvraagprocedure bij de betrokken ambassades. Onze medewerker nam een vlucht naar de eerstvolgende haven om de paspoorten, met daarin de benodigde visa, persoonlijk te overhandigen aan de purser van het schip.
-
24-uurs persoonlijke service
Het probleem: Een bankdirecteur reisde met een nachtvlucht terug naar Nederland en moest dezelfde avond nog doorreizen naar India. Hij beschikte echter niet over het benodigde visum.
De oplossing: In overleg met de secretaresse van de reiziger haalde CIBT de zakelijke brief, de uitnodiging en de benodigde foto’s op. De CIBT Meet & Greet Service ving de reiziger om 8 uur ’s ochtends op bij zijn aankomst. De directeur ondertekende de visumaanvraagformulieren ter plekke en gaf zijn paspoort mee aan de visumexpert van CIBT. Met deze documenten slaagde CIBT erin het visum met spoed aan te bieden bij de Indiase ambassade. Dezelfde dag nog leverde CIBT het paspoort af op het kantoor van de reiziger, voordat hij moest vertrekken naar het vliegveld.
-
Grote haast met een nieuw paspoort
Het probleem: Op de dag voordat hij op reis zou moeten, ontdekte de directeur van een vooraanstaand internationaal consultancybedrijf dat hij zijn paspoort kwijt was. De reis zou voeren langs meerdere landen, waar hij meetings zou hebben met grote klanten, en zijn verloren paspoort bevatte alle benodigde visa.
De oplossing: CIBT’s team van paspoortexperts nam contact op met zijn kantoor en ontdekte dat de reiziger beschikte over een fotokopie van zijn paspoort. Onze paspoort- en visumteams werkten samen aan het verkrijgen van een vervangend paspoort en vroegen namens hem direct een tweede paspoort aan, dat wordt uitgegeven aan reizigers die veel onderweg zijn. De zakenman had zijn vervangende paspoort op tijd voor de eerste etappe van zijn reis. Ondertussen gebruikte CIBT het tweede paspoort om de visa voor zijn andere bestemmingen te verzorgen. Nadat de additionele visa waren verkregen, zorgde ons afleveringsteam ervoor dat het tweede paspoort werd afgeleverd bij het hotel waar hij verbleef.